L'esglèsia i la Mesquita

ACTIVITAT COOPERATIVA

CICLE: Cicle superior.

OBJECTIUS:

-  Treballar de forma cooperativa.
-  Fomentar la responsabilitat individual.
-  Relacionar i comparar les parts d'una església amb les d’una mesquita.
- Comparar  la cultura egipcia amb la europea occidental.
-  Compartir i relacionar experiències prèvies dels alumnes.
-  Aprendre a cercar i sel•leccionar l'informació d'Internet.
-  Potenciar la capacitat comunicativa.  

METODOLOGIA/DESENVOLUPAMENT:

Dividirem la classe en grups de quatre persones, aproximadament es formaran cinc grups de treball. Cada membre del grup tindrà una tasca a realitzar, que es necessari que la faci per tal que el grup pugui fer la feina correctament. El mestre dedicarà aproximadament dues sessions i mitja a fer l’activitat.

Primera sessió: El professor explicarà els objectius del treball i repartirà a cada un dels quatre membres una feina. El primer membre buscarà informació sobre què és una mesquita?; El segon, què és una església?; el tercer, quines són les parts d’una mesquita?; i el quart, quines són les parts d’una església? Per tal de realitzar això, s’anirà a l’aula d’informàtica amb la finalitat que els nens puguin fer la recerca d’informació, la mestra també haurà cercat a la biblioteca els llibres que puguin fer servei per aprofundir la recerca.

Els nens hauran de redactar allò que creuen més interessant i també hauran de buscar fotografies o recursos gràfics per tal de fer-ho més explícit.

Segona sessió:
es reuniran primer de tot per temàtiques, és a dir les persones que havien de buscar informació sobre què és una mesquita, s’han agrupar i cada un d’ells explicarà què ha trobat. D’aquesta manera podran ampliar la seva informació o poden aclarir dubtes que tinguin. Es dedicarà aproximadament vint minuts a fer això. Després cada un d’ells tornarà amb el seu grup de treball i s’hauran d’explicar-se la informació obtinguda. Si tenen algun dubte, s’hauran de fer preguntes i solucionar-les entre ells.  Aquesta part també durarà aproximadament 20 min.

Tercera sessió: hi haurà un portaveu de cada grup que explicarà a la resta de la classe els punts que han trobat més rellevants, escollits prèviament.

AVALUACIÓ

- El professor farà un seguiment de cada grup de treball.
- La continuitat del treball.
- Capacitat de síntesis i sel·lecció d'informció d'internet.
- Capacitat d'expressar-se correctament oralment.
- S'ha d'haver mostrat partícep i un membre actiu del grup.